Időzítés

A nevezés kezdete:
2009. május 10., kedd

A nevezés és a pályamunkák leadásának határideje:
2009. október 26., hétfő éjfél

Díjkiosztó ünnepség:
2009. december 5., szombat

Kiállítás a verseny győztes pályaműveiből a Ludwig Múzeumban:
2009. december 6-13.




Díjak

A verseny legjobbjait számos nagyértékű díjjal ajándékozza meg a zsűri. Akad köztük ösztöndíj, XBOX 360 játékkonzol, netbook, internet előfizetés,
LG KP500 mobiltelefonok, számítógépes eszköz (pl. LCD, vagy rajztábla) és kisebb ajándékok is, billentyűzet és egér.

Egy biztos, nálunk minden pályázó nyer valamit, ami nem más, mint az idei év designjában elkészített versenyes póló!

Idén első alkalommal egy speciális nyereményt is megítél a zsűri, amit úgy neveztünk el: mentor képzés. E díj nyertesének lehetősége nyílik érdeklődési területének egyik legnagyobb hazai képviselőjével időpontokat egyeztetni és tanácsokat kérni a további fejlődés érdekében.

A díjak felsorolásának pedig még mindig nincs vége, a díjazott pályaművekből december elején nagyszabású kiállítást rendezünk Budapesten a Művészetek Palotájában, a Ludwig Múzeumban.

Reméljük felcsigáztunk!

És hogy kik a támogatók?
ISZT, OKM, [origo], T-Home, T-Mobile, NKTH, LG, Microsoft, RentIT Kft.


Korábbi versenyek

Nyertesek:

A zsűri

Művészekből, informatikai szakemberekből és tanárokból áll össze a zsűri, célunk, hogy minden beküldött pályamunkának legyen egy elismert szakértője.

A zsűri tagjai:

Mélyi József művészettörténész-műkritikus
Szegedy-Maszák Zoltán oktatási rektorhelyettes,
Magyar Képzőművészeti Egyetem
Eike Berg képzőművész
Szabó Dorottya művésztanár,
Képző- és Iparművészeti Szakközépiskola
Pohly Ferenc újságíró-informatikus, [origo] Zrt.
Muráti Ákos egyetemi hallgató,
a 2003-as verseny egyik fődíjas versenyzője
Bereznyei Róbert elektronikus zenész


Értékelés

A zsűri azokat a pályaműveket értékeli nagyra, amelyek kreativitásról és újszerű látásmódról tanúskodnak, amelyek talán e verseny nélkül is elkészültek volna, mert létező igényt elégítenek ki, és a pályázók érezhetően örömmel dolgoztak rajta. Mindezen felül a pályaművek értékelésénél és díjazásánál a zsűri figyelembe veszi a nevezők életkorát is.

Légy merész, engedd szabadjára a fantáziádat, és küldd be Te a legjobb ötletet!

Gyakran feltett kérdések

1) Mit nyerhetek ezen a versenyen?
Értékes számítástechnikai eszközöket és szolgáltatásokat nyerhetsz, a pályamunkád pedig kiállításra kerülhet a Ludwig Múzeumban.

2) Közeledik a 19. születésnapom. Ugye még indulhatok?
Ha a 19. születésnapod 2009. december 31-e után van, pályázhatsz.

3) Benne lehet a csapatban a húsz éves bátyám?
Nem. A csapat egyik tagja sem lehet tizenkilenc évesnél idősebb.

4) Van nevezési díj?
Nincs.

5) Beküldhetek több pályázatot is?
Igen.

6) Két csapatban is szeretnék indulni a versenyen. Lehet?
Igen.

7) Milyen típusú munkát adhatok be?
Idén is olyan egyéni ötleteket várunk, amelyek számítógéppel, számítógéphez, számítógépből, számítógépre vagy számítógépnek készültek. Szabad a fogás! Egy a lényeg: pályamunkád legyen kreatív, szokatlan és újító.

8) Hogyan hasonlítja össze a zsűri a teljesen különböző munkákat?
A zsűri nem a profi munkadarabokra vadászik, hanem az érdekes, szokatlan és újító megoldásokra. A fő szempont nem a számítógépes tudás, hanem az egyéni kreativitás. Épp ezért a zsűri szem előtt tartja az életkorodat is.

9) Kik bírálják el a beadott munkákat?
A beadott pályaműveket informatikai szakemberekből, pedagógusokból, művészekből álló zsűri értékeli.

10) Ha nem szokványos programmal dolgoztam, el kell küldenem magát a programot is, amivel a fájlokat készítettem?
Nem feltétlenül, elég, ha a mellékelt leírásban pontosan meghatározod, milyen operációs rendszeren, mely program melyik verziójával készítetted a pályamunkádat.

11) Ha programmal indulok, free unitokat, DLL-eket ugye használhatok?
Igen, természetesen.

12) Beadhatok már létező játékhoz saját kezűleg készített, egyéni pályát is?
Persze. A pályázat mellé beadandó pályázati nevezési lapon írd le pontosan, hogy melyik játék melyik verziójához, mivel készítetted a pályát.

13) Melyik típusba kell besorolnom pályaművemet, ha az php és html lapokon keresztül megy, de tulajdonképpen játék?
Legyen web.

14) Saját fejlesztésű portállal szeretnék pályázni, aminek nyilván elég csak a linkjét beküldeni. Honnan tudja a zsűri, hogy a leadási határidő után nem javítok-e valamit az oldalon?
A zsűri a leadási határidő után többször is végignézni a pályaműveket, ezért a legjobb, ha mindvégig a lehető legjobb formában tartod portálodat.

15) Biztos, hogy nem kerül olyan pályamű a versenybe, amit nem is a pályázó, hanem mondjuk a programozó apuka készített?
Ha a zsűriben kétségek merülnek fel erre vonatkozólag, személyes beszélgetésre hívhatja a készítőket, s ebből egészen biztosan kiderül, önálló munkáról van-e szó.

16) Hogyan kell eljuttatni a kész munkát?
Ha teheted, töltsd fel pályaművedet a verseny honlapjára, de ha ez technikai okokból nem megoldható, az adathordozót vagy a csomagot postai úton is eljuttathatod hozzánk. Címünk:
C3 Kulturális és Kommunikációs Központ
1022 Budapest, Szpáhi utca 20.
A küldeményre írd rá: "<19 Szabadfogású Számítógép Verseny"

17) Floppylemezen beküldhetem a pályamunkámat?
Csak végszükség esetén. Az előző években sok probléma volt a postai csomagban meghibásodott floppykkal, melyek így végül nem is kerülhettek be a versenybe.

18) Én egy robotot küldenék, de szeretném a verseny után továbbfejleszteni. Hogyan és mikor kapom vissza alkotásomat?
A versenyre beküldött hardvereket a díjazott pályaműveket bemutató kiállítás után, december 15-től küldjük vissza.

19) A díjazottaknak jár felvételi mentesség valamelyik oktatási intézménybe?
Sajnos nem, hiszen ez nem tanulmányi verseny.

20) Hogyan kell nevezni a versenyre?
Az érvényes nevezéshez határidőig le kell adnod nevezési lapodat és pályaművedet. Alkotásodat legkönnyebben úgy juttathatod el hozzánk, ha regisztrálsz weboldalunkon, az ott található online jelentkezési felület kitöltése után pedig feltöltöd pályaművedet. Jelentkezésedet az oldalról kinyomtatható, aláírt és postai úton elküldött nevezési lappal kell megerősítened. Ha pályamunkád – mérete vagy jellege miatt – nem alkalmas a netes feltöltésre, jelezd ezt online nevezésedben, és alkotásodat postai úton, az aláírt jelentkezési lappal együtt küldd el címünkre:
C3 Kulturális és Kommunikációs Központ
1022 Budapest, Szpáhi utca 20.
A küldeményre írd rá: "<19 Szabadfogású Számítógép Verseny"

21) Honnan lehet nyomtatott nevezési lapot szerezni?
Az online nevezési lap kitöltés után ki is nyomtatható, de a nevezési lapot külön is le tudod tölteni a verseny oldaláról.

22) Meddig lehet beküldeni a pályázatokat?
A postázott nevezési lap postai pecsétjén a legvégső időpont 2009. október. 26. (hétfő) lehet.

23) Idén is lesz póló?
Igen, minden érvényes és értékelhető pályaművet beküldő Szabadfogású Számítógép Versenyes pólót kap ajándékba. Ezért kell a nevezési lapon megadnod pólóméretedet. Több pályamunka esetén is csak 1 pólót kaphatsz.

24) Csak magyar nyelvű programokat, weblapokat lehet beadni?
Nem.

25) Milyen műveket "szeret" a zsűri?
A zsűri azokat a pályaműveket értékeli nagyra, amelyek kreativitásról és újszerű látásmódról tanúskodnak, s melyek talán e verseny nélkül is elkészültek volna, mert létező igényt elégítenek ki, és a pályázók érezhetően örömmel dolgoztak rajta. Mindezen felül a pályaművek értékelésénél és díjazásánál a zsűri figyelembe veszi a nevezők életkorát is.

26) Milyen műveket "nem szeret" a zsűri?
A zsűri nem kíváncsi a profi módon elkészített, csillogó-villogó, de igazából tartalom nélküli és ötlettelen pályaművekre. Nem a felhalmozott tudás és a briliáns forma, hanem az újító gondolat és a hasznos tartalom számít.


C3 Kulturális és Kommunikációs Központ ISZT OKM Nemzeti Kulturális Alap [origo] T-Home T-Mobile NKHT LG Microsoft Office 2007 - Otthoni és iskolai verzió RENT IT Lightware Visual Engineering PC WORLD GameStar
a verseny idõzítés nevezés díjak korábbi versenyek a zsûri gyik